Prodlužování vlasů – ano či ne?

Dnešní článek bych chtěla věnovat otázce prodlužování, jeho výhodám či nevýhodám a také některým metodám prodlužování. Takže se pohodlně usaďte, dnes to bude hodně dlouhé :)

S prodlužováním vlasů jsem se poprvé setkala přibližně před 13 lety. Tehdy byl trend  prodlužování teprve na vzestupu (minimálně já o něm do té doby neslyšela) a troufám si říci, že v Praze se touto novinkou zabývala jen velmi malá část kadeřnických salonů. S oblibou říkám, že co mi matka příroda dala na řasách, které mám krásně dlouhé a poměrně husté, to mi ubrala na vlasech. Mé vlasy jsou od přírody lehce vlnité a velmi jemné. Čím jsou delší, tím se jejich hustota snižuje. O vlasech po pás jsem si tak do té doby mohla nechat jen zdát. Když jsem se dozvěděla o možnosti jejich zahuštění a prodloužení, mé štěstí neznalo hranic. A protože si  na vlasech hodně zakládám a do toho, aby vypadaly alespoň v rámci možností hezky jsem investovala již nemalou částku, chtěla jsem tuto metodu zkusit tam, kde to dělají nejlépe. V tu dobu byly ze všech stran slyšet a také vidět reklamy na kadeřnický salón, jehož tváří byla i Simona Krainová. A tak jsem si řekla – když tam chodí Simona, půjdu tam také. Jedním z dalších důvodů bylo, že zde bylo možné platit na splátky, což jsem v té době velmi ráda využila. Prodlužování vlasů totiž není žádná levná záležitost a zaplatit najednou částku vyšší než 18 tisíc korun bylo pro mě v té době nemyslitelné. Dnes už vím, že reklama dokáže hodně a bohužel vždy neznamená kvalitu, a to ani v případě že je tváří známá osobnost. V salonu se mi věnovala  paní, která mi ve zkratce vysvětlila metodu prodlužování vlasů keratinem, společně jsme vybraly odstín vlasů vhodný pro mě a šly jsme na to. Jelikož se jednalo o mou první zkušenost s prodlužováním a neměla jsem s čím srovnávat, nepřišlo mi vůbec divné, že mi vlasy prodlužuje prameny ve stejné délce a teprve následně mi je sestříhává tak, aby vlasy vypadaly přirozeně a hezky do sebe zapadly. Důvod byl jasný – cena. Ta se odvíjí nejen od počtu pramenů, kterými jsou Vaše vlasy prodlužovány, ale také od délky. Dalším aspektem, který zde hraje roli je druh vlasů. Prodlužovat Vám mohou vlasy evropskými, asijskými aj. Samozřejmě jsou pro nás Evropanky nejvhodnější právě vlasy evropské. Málokterá z nás má kvalitu vlasů rovnající se vlasům Asiatek, které jsou pevné a rovné jako drát. Bohužel, ačkoliv mám sama vlasy jemné a lehce vlnité, v salonu mi bez mrknutí oka přidělaly vlasy asijské, tedy takové které s mými vlasy nemají vůbec nic společného. Po sestříhání a vyžehlení vypadaly krásně. Problém nastlal ve chvíli, kdy jsem si vlasy doma umyla, mé vlastní vlasy se mi zvlnily a vlasy prodlužované zůstaly rovné jako hřebíky. Přirozený efekt byl tak pryč a dalo mi velkou práci své vlasy vyžehlit tak, aby byl efekt stejný jako ze salonu. Radost z prodloužení tak netrvalo dlouho a já začala pátrat po jiném salonu, kde by mi pomohli. Samozřejmě to pro mě znamenalo navýšení částky, kterou jsem do toho investovala, neboť jsem si musela koupit vlasy nové – tentokráte již vhodné právě pro mě – tedy evropské.

Druhý pokus proběhl v salónu, který mi doporučila kamarádka – ve studiu Sonja - http://www.studiosonja.cz/cz/. Salón se nachází v centru Prahy, nedaleko od obchodního domu Quadrium a majitelkou tohoto salonu je paní Soňa Šrajerová. Přístup, se kterým jsem se setkala v tomto salónu se s předešlým nedal vůbec srovnat. Nejen, že mi paní Soňa dopodrobna vysvětlila způsob, jakým budeme prodlužovat, ale vyzpovídala mě také ohledně mých vlasů, jejich kvality, zda jsou rovné či vlnité apod. Společně jsme vybraly odstín a kvalitu vlasů, která byla nejvíce podobná těm mým a šly jsme na to. Překvapením pro mě bylo, že oproti prvnímu salónu, se vlasy u paní  Soni neprodlužovaly ve stejné délce, ale skládaly se přibližně ze 4 či 5 délek. Klientka zde tak neplatí zbytečně peníze za stejnou délku, kterou Vám stejně potom ostříhají, ale platí za různě dlouhé prameny. Cena je tak mnohem nižší. Metoda, která se v tomto salonu používá a kterou jsem měla prodloužené vlasy i já sama, se nazývá Metoda BELLARGO. Tato metoda spočívá v přidání vlasových pramínků mezi vlastní vlasy. V oboru prodlužování vlasů se jedná o pevné a dlouhodobé spojení, které je šetrné k vašim vlasům a nenápadné pro okolí. Vlasy jsou vzájemně propojeny tenkým plastem, který se teplem smrští a tvoří pevný mechanický spoj, při němž nedochází k poškození vlastních vlasů. Velkou výhodu této metody je v tom, že prameny se při předělávce nemusí zkracovat, tudíž když se o ně dobře staráte, vydrží i roky.

Novinkou ve studio Sonja je metoda EXTEND MAGIC. Jedná se o metodu, která se dá použít v prořídlých partiích nebo na bocích vlasů a konturách, pokud si budete chtít dělat culík. Tyto spoje jsou totiž tak malinké a nenápadné, že nebudou vidět.  Metoda Extend magic je vhodná i pro klienty po chemoterapii, protože se dá použít i na velmi krátké vlasy. Nevýhodou této metody je, že se vlasy obnovováním zkracují, protože se musí vytvořit nový spoj. A je to také dražší.

Se salónem Sonja jsem byla moc spokojená a na prodlužování a barvení vlasů jsem zde chodila bezmála 10 let. Pokud uvažujete o prodloužení vlasů, mohu ho jen doporučit!

Nyní Vám poskytnu ještě několik informací a rad, které Vám mohou pomoci Vám odpovědět na pár možných otázek předtím, než se rozhodnete si vlasy prodloužit. Nejedná se o informace, kterými bych Vás chtěla od prodloužení odradit, je ale dobré si tyto věci uvědomit a zvážit tak, zda je prodloužení pro Vás tím pravým.

I když si zvolíte jakoukoliv metodu prodlužování (keratin, belargo, extend magic nebo třeba mikro ring), je potřeba si uvědomit, že prodloužení bude mít chtě nechtě vliv na kvalitu Vašich vlasů. Čím slabší (křehčí) vlasy máte, tím větší poškození bude po jejich sundání znatelné. Dle mého názoru neexistuje metoda prodlužování, která by byla 100% šetrná.

Prodloužení znamená přidání cizích pramenů k Vašim vlastním vlasům. Počítejte proto, že alespoň ze začátku budete pociťovat lehčí tahání či bolest (v závislosti na míře Vaší citlivosti) v oblasti spojů, kterými jsou vlasy přidělány. Může se stát, že se kvůli této bolesti první noc nevyspíte. Toto tahání však během pár dnů povolí.

Na prodloužené vlasy je potřeba mít speciální kartáč, kterými vlasy češete. Jednak se běžným kartáčem či hřebenem nedostanete až k samotným spojům a vlasy tak pořádně neučešete, navíc si nevhodně zvoleným hřebenem můžete přidělané vlasy vytrhat.

O prodloužené vlasy je potřeba pečovat – možná ještě vice než o vlasy vlastní. Přidělané vlasy jsou totiž mrtvé, tudíž nejsou nijak vyživovány a mohou mít tendenci se přesušovat. Doporučuji proto zakoupit olejíček, kterým vlasy budete promašťovat.

Po přidělání prodloužených vlasů Vám či Vašemu partnerovi může být nepříjemné do vlasů sahat nebo se jimi “prohrabovat”. Mohou Vám vadit spoje, které tam máte.

Na posunutí spojů prodloužených vlasů doporučuji chodit přibližně jednou za čtvrt roku v závislosti na růstu Vašich vlasů. Pokud návštěvu salónu budete odkládat, může se Vám stát, že se Vám mezi spoji a odrostlými vlasy budou vytvářet malé uzlíky či dredy. Sundání vlasů pak bude trvat mnohem déle a při jejich rozčesávání jich ztratíte mnohem více.

Pozor na žehličku – při žehlení nepřejíždět vlasy v oblasti spojů, jinak si prodloužené vlasy horkem sundáte.

Tak a to je pro dnešek vše. Pevně doufám, že jsem těm z Vás, které o prodlužování uvažujete, pomohla. Mějte se moc krásně a já jdu pro Vás připravovat další článek....:)

Vaše Vendula











Komentáře

Oblíbené příspěvky